Jazz Valencia. Perdido Club, epicentro de una eclosión musical

20 21 Eren temps en què era quasi impossible trobar a València partitures de jazz i quasi ni discos: qui tenia un casset era afortunat. Un amic em va vendre l’antologia Collector’s Items de Miles Davis, el disc de Jeremy Steig amb Bill Evans i Gigantes del Jazz , una bona selecció. Els vaig escoltar mil vegades. Els escoltàvem uns en casa dels altres i en ocasions ens els prestàvem. Entre els meus coneguts, Pep Ruvira en tenia prou. Cal ressaltar que, quan tocàvem jazz, el repertori que utilitzàvem no era molt ampli, doncs ens el passàvem els uns als altres, tema a tema, pràcticament de boca en boca. Alguns temes d’aquells repertoris primigenis crec que quasi no han tornat a sonar a València, per exemple: A tune for the Tutor, Lucky Southern, Equinox, Dakota i alguns més. Altres en canvi sí que han sobreviscut, com Whisper Not, Blues In The Closet, Blues March, Footprints, Mr. P.C., Jor-Du, Nardis, Nica’s Dream. En eixa època ja es feien jam-sessions, en les meues agendes tinc apuntades algunes, per exemple el 9 abril de 1977 es va organitzar una d’Eso y Tal amb Valencia Jazz en Gent, o una altra el 19 de maig en Tigres. Alguns dels músics que recorde que ja circulaven en aquella època (sota el risc d’oblidar- me’n d’algun) eren: Salva Faus, Chema Ferrer, Jorge Juan Villaverde, Jesús Velasco, José Luis González el Poeta (que també acompanyaven al grup Humo de Fernando Romero i Eran tiempos en los que resultaba casi imposible encontrar partituras de jazz e incluso discos: quien tenía un casete era afortunado. Un amigo me vendió la antología Collector’s Items de Miles Davis, el disco de Jeremy Steig con Bill Evans y Gigantes del Jazz , una buena selección. Los escuché mil veces. Los escuchábamos unos en casa de los otros y en ocasiones nos los prestábamos. Entre mis conocidos, Pep Ruvira tenía una buena colección. Hay que destacar que, cuando tocábamos jazz, el repertorio que utilizábamos no era muy amplio, pues nos lo pasábamos unos a otros, tema a tema, prácticamente de boca en boca. Algunos temas de aquellos repertorios primigenios creo que casi no han vuelto a sonar en Valencia, por ejemplo A tune for the Tutor , Lucky Southern , Equinox , Dakota y algunos más. Otros en cambio sí han sobrevivido, como Whisper Not , Blues In The Closet , Blues March , Footprints , Mr. P.C. , Jor-Du , Nardis , Nica’s Dream . En esa época ya se hacían jam sessions, en mis agendas tengo apuntadas algunas, por ejemplo el 9 de abril de 1977 se organizó una de Eso y Tal con Valencia Jazz en Gent, u otra el 19 de mayo en Tigres. Algunos de los músicos que recuerdo que ya circulaban en aquella época (a riesgo de olvidarme de alguno) eran: Salva Faus, Chema Ferrer, Jorge Juan Villaverde, Jesús Velasco, José Luis González el Poeta (que también acompañaban al grupo Humo Cobertes de Cartelera Bayarri 1977 Col·lecció Concha Sánchez Esquer

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ2OTk=