Jazz Valencia. Perdido Club, epicentro de una eclosión musical
22 23 Quique Pertegás), Julio Galcerá, Julio Bustamante, Remigi Palmero, Nacho Belda, Juan Carlos Masiá, Julio Serrano, Nando Domínguez, Rafa Montañana, Arístides Abreu, Eduardo Martí, Vicent Cortina, Jose Soriano, Carlos Picó, Pepe Almendros, Herminio Barranco, Marino, Tico Balanzá, Pep Llopis, Paco Traver (més relacionats amb el món del rock i del blues i amb grups com La Masa Gris i Paranoia Dea o amb Cotó-en-Pèl i amb l’òpera-rock L’home de cotó-en-pèl ) . Dels estrangers, recorde especialment els concerts de Dexter Gordon en 1981 i el de Chick Corea amb Gary Burton. A finals de 1979 va tancar Tres Tristes Tigres i en 1980 va obrir Perdido. Allò era una altra cosa. El públic, distant en allò personal, estava silenciós i semblava atent. L’escenari era el centre d’atenció i sabies que et plourien les crítiques. S’havia perdut aquella espontaneïtat d’abans però s’havia guanyat en ortodòxia. En Perdido, al músic se li exigia un llenguatge determinat, un determinat fraseig, purista, escolàstic, acadèmic i els qui no passàvem eixe tamís no érem benvinguts. Miki Benet em digué un dia, en 1981, de part dels socis, que no tornara a tocar allí. Sempre he sigut molt heterodox. A l’agost del 79 me’n vaig anar a Tenerife amb l’Orquestra València, vaig tornar en desembre i a partir d’ací vaig passar molts anys recorrent escenaris i estils diversos. Al de Fernando Romero y Quique Pertegás), Julio Galcerá, Julio Bustamante, Remigi Palmero, Nacho Belda, Juan Carlos Masiá, Julio Serrano, Nando Domínguez, Rafa Montañana, Arístides Abreu, Eduardo Martí, Vicent Cortina, José Soriano, Carlos Picó, Pepe Almendros, Herminio Barranco, Marino, Tico Balanzá, Pep Llopis, Paco Traver (más relacionados con el mundo del rock y del blues y con grupos como La Masa Gris y Paranoia Dea o con Cotó-en-Pèl y la ópera rock L’home de cotó-en-pèl ). De los extranjeros, recuerdo especialmente los conciertos de Dexter Gordon en 1981 y el de Chick Corea con Gary Burton. A finales de 1979 cerró Tres Tristes Tigres y en 1980 abrió Perdido. Aquello era otra cosa. El público, distante en lo personal, estaba silencioso y parecía atento. El escenario era el centro de atención y sabías que te lloverían las críticas. Se había perdido aquella espontaneidad pero se había ganado en ortodoxia. En Perdido, al músico se le exigía un lenguaje determinado, un determinado fraseo, purista, escolástico, académico y los que no pasábamos ese tamiz no éramos bienvenidos. Miki Benet me dijo un día de 1981, de parte de los socios, que no volviera a tocar allí. Siempre he sido muy heterodoxo. En agosto de 1979 me fui a Tenerife con la Orquesta Valencia, volví en diciembre y a partir de ahí anduve muchos años recorriendo escenarios y estilos diversos. En el 81 Gráficas Peñafort Cartell de l’actuació del grup Art Blakey & The Jazz Messengers al Teatre Principal 1980 Col·lecció Concha Sánchez Esquer
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