Jazz Valencia. Perdido Club, epicentro de una eclosión musical

32 33 Miguel Calatayud Adhesiu amb l’imatge oficial de Perdido Club de Jazz 1981 Col·lecció Institut Valencià de Cultura La València d’aleshores volia fugir del provincianisme però no trobava una identitat pròpia. Madrid i Barcelona eren espills massa presents, tot era massa gran en les dues capitals d’una Espanya en plena reconstrucció política i la ciutat del Túria es quedava estreta per a certes coses. Tanmateix, gràcies a les primeres actuacions al Valencia Cinema, els dos anys de Tres Tristes Tigres i l’aposta continuada de Perdido, l’escena jazzística valenciana va començar a ser tan forta com la de les altres dues grans urbs. José Aparisi Payán, Antonio Amorós, Paco Artigues, Ramón Corachán, Antonio de la Asunción, Ángel Torres, Jaume Lloret –que va abandonar prompte– i més tard, per amor a l’art i al jazz, Alfons Dastís, van optar des del principi, d’una manera arriscadament purista, per una programació diària i d’un nivell i qualitat no mai imaginats abans amb tanta continuïtat. El descans del personal no era fix i al principi el local tancava molts pocs dies. Alicia i Victoria Latorre, Teresa Guillamón, Rosario Fornè i Otilia –companyes i parelles dels socis– també estaven en primera fila, a pesar de no constar als papers. El fum i la poca llum dificultaven la visió de la decoració del local, feta amb cura per José Luis Gil Jaén, l’interiorista del moment. El club tenia distintes altures i amagatalls. La València de esos años quería huir del provincianismo pero no encontraba una identidad propia. Madrid y Barcelona eran espejos demasiado presentes, todo era demasiado grande en las dos capitales de una España en plena reconstrucción política y la ciudad del Túria se quedaba estrecha para ciertas cosas. No obstante, gracias a las primeras actuaciones en Valencia Cinema, los dos años de Tres Tristes Tigres y la apuesta continuada de Perdido, la escena jazzística valenciana empezó a ser tan fuerte como la de las otras dos grandes urbes. José Aparisi Payán, Antonio Amorós, Paco Artigas, Ramón Corachán, Antonio de la Asunción, Ángel Torres, Jaume Lloret –que abandonó pronto– y más tarde, por amor al arte y al jazz, Alfons Dastís, optaron desde el principio, de una forma arriesgadamente purista, por una programación diaria y de un nivel y calidad nunca antes imaginados con tanta continuidad. El descanso del personal no era fijo y al principio el local cerraba muy pocos días. Alicia y Victoria Latorre, Teresa Guillamón, Rosario Fornè y Otilia –compañeras y parejas de los socios– también estaban en primera fila, pese a no constar en los papeles. El humo y la poca luz dificultaban la visión de la decoración del local, hecha con cuidado por José Luis Gil Jaén, el interiorista del momento. El club tenía distintas alturas y recovecos.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ2OTk=