Jazz Valencia. Perdido Club, epicentro de una eclosión musical

40 41 Pepe Aparisi Full anunciador d’un concert de Pedro Iturralde a Perdido 1984 Col·lecció Pepe Aparisi Anònim Antonio de la Asunción,Victoria Latorre, Alicia Latorre, Ramón Corachán, part dels fundadors de Perdido club de Jazz s/d Col·lecció Victoria Latorre idea era evitar-la. Finalment van trobar la resposta amb la figura del cafè-concert, que era igual com una sala de festes –quant a horaris– però sense ball. Després de superar unes últimes tortuositats municipals i haver hagut de cancel·lar una actuació de Lee Konitz ja contractada, Perdido podia obrir les seues portes i començar a recuperar la inversió, cosa que no es va abastar mai. Els anys difícils Els socis de Perdido estaven convençuts que a València hi havia suficient afició com per a poder ubicar el club lluny del barri del Carme, focus cultural en aquells anys de canvi i obertura. Llavors, sense un local dedicat al gènere des del tancament de Tres Tristes Tigres, no hi havia a la ciutat cap infraestructura que prolongara quotidianament l’afició desenvolupada als festivals celebrats al teatre Principal, i els pocs músics locals que despuntaven no tenien tampoc cap oportunitat de treballar amb regularitat. La realitat, no obstant això, com van començar a comprovar ben aviat, era una altra: la ciutat tenia ganes de sentir jazz en directe, però no estava tan disposada a pagar per allò que se li oferia. la idea era evitarla. Finalmente encontraron la respuesta en la figura del café-concierto, que era igual –en cuanto a horarios– pero sin baile. Tras superar unos últimos vericuetos municipales y haber tenido que cancelar una actuación de Lee Konitz ya contratada, Perdido podía abrir sus puertas y empezar a recuperar la inversión. Cosa que nunca hicieron. Los años difíciles Los socios de Perdido estaban convencidos de que en València había suficiente afición como para poder ubicar el club lejos del barrio del Carme, hervidero cultural en aquellos años de cambio y apertura. En aquel momento, sin un local dedicado al género desde el cierre de Tres Tristes Tigres, no había en la ciudad ninguna infraestructura que prolongara cotidianamente la afición desarrollada en los festivales celebrados en el teatro Principal, y tampoco los pocos músicos locales que despuntaban tenían ninguna oportunidad de trabajar con regularidad. La realidad, sin embargo, como empezaron a comprobar muy pronto, era otra: la ciudad tenía ganas de oír jazz en directo, pero no estaba tan dispuesta a pagar por lo que se le ofrecía.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ2OTk=