Jazz Valencia. Perdido Club, epicentro de una eclosión musical

44 45 Músics clau en l’escena valenciana: Perdido com a planter Les paraules d’alguns dels artistes més representatius que van passar per Perdido durant els seus quasi 15 anys de camí subscriuen la importància del club en la seua trajectòria professional. Per al bateria Vicent Cortina va ser «una escola d’inacabable aprenentatge». Segons la seua opinió, «Perdido va tancar les portes perquè anava sobrat de màgia, però mancat de públic. Va ser bonic mentre va durar. No hem d’afligir-nos perquè la bellesa persisteix sempre en el record» afirma. El pianista Tino Gil coneix bé el club perquè era el lloc de la ciutat on hi havia allò que més li importava: el jazz. Per a Tino, «la permanència de Perdido va ajudar a difondre el jazz en un parell de generacions, a l’aparició de més músics valencians, i va ser un lloc de trobada per a la gent interessada en el jazz, on sonava música de jazz en les millors condicions i que oferia la possibilitat de realitzar alguns projectes com el seminari de jazz que jo vaig organitzar». Parlant de les diferències entre els locals que Músicos clave en la escena valenciana: Perdido como cantera Las palabras de algunos de los artistas más representativos que pasaron por Perdido durante sus casi 15 años de andadura suscriben la importancia del club en su trayectoria profesional. Para el batería Vicent Cortina fue «una escuela de inacabable aprendizaje». En su opinión, «Perdido cerró las puertas porque iba sobrado de magia, pero falto de público. Fue bonito mientras duró. No debemos afligirnos porque la belleza persiste siempre en el recuerdo» afirma. El pianista Tino Gil conoce bien el club porque era el lugar de la ciudad donde estaba lo que más le importaba: el jazz. Para Tino, «la permanencia de Perdido ayudó a difundir el jazz en un par de generaciones, a la aparición de más músicos valencianos, y fue un lugar de encuentro para la gente interesada en el jazz, donde sonaba música de jazz en las mejores condiciones y que ofrecía la posibilidad de realizar algunos proyectos como el seminario de jazz que yo organicé». Hablando de Antonio de la Asunción Steve Turre, trombonista del Woody Shaw Quintet 1985 Col·lecció Victoria Latorre Antonio de la Asunción El saxofonista Hal Singer a Perdido 1981 Col·lecció Victoria Latorre

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ2OTk=