Jazz Valencia. Perdido Club, epicentro de una eclosión musical
46 47 han vingut després i Perdido, Tino assenyala que «un grup actuava durant diversos dies seguits i açò no ha tornat a passar ja en cap lloc, el que feia que els grups no arribaven a estar ‘lubricats’. Un grup començava a sonar bé a partir del segon dia». També Manuel Hamerlinck recorda amb emoció aquella època: «Ací ens formàrem tota l’anomenada segona generació de jazzistes valencians. Els grups naixien i els repertoris es muntaven de cara als bolos en Perdut. Tocàvem amb prou assiduïtat. Per a mi va ser el temple i la iniciació: el meu primer bolo va ser a duo ni més ni menys que amb el tenor, ex dels Jazz Messengers, Dave Schnitter. Recorde que jo tremolava». Per a aquest guitarrista Perdido «era centre de reunió de músics, on s’intercanviaven experiències, es formaven i desfeien grups, etc. I tocar per a un públic que escoltava era molt important». Per a Hamerlinck, el llegat és innegable: «Avui en dia Perdido és un nom llegendari entre els joves músics i et pregunten amb admiració si tocaves en Perdido». Hamerlinck reconeix que Perdido va ser «una bogeria heroica, però tots els projectes bonics en la vida han de tenir una mica de bogeria». las diferencias entre los locales que han venido después y Perdido, Tino señala que «un grupo actuaba durante varios días seguidos y esto no ha vuelto a pasar ya en ningún sitio, lo que hace que los grupos no lleguen a estar engrasados. Un grupo empezaba a sonar bien a partir del segundo día». También Manuel Hamerlinck recuerda con emoción aquella época: «Ahí nos formamos toda la llamada segunda generación de jazzistas valencianos. Los grupos nacían y los repertorios se montaban de cara al bolo en Perdido. Tocábamos con bastante asiduidad. Para mí fue el templo y la iniciación: mi primer bolo fue a dúo nada menos que con el tenor, ex de los Jazz Messengers, Dave Schnitter. Recuerdo que temblaba». Para este guitarrista Perdido «era centro de reunión de músicos, donde se intercambiaban experiencias, se formaban y deshacían grupos, etc. Y tocar para un público que escuchaba era muy importante». Para Hamerlinck, el legado es innegable: «Hoy en día Perdido es un nombre legendario entre los jóvenes músicos y te preguntan con admiración si tocabas en Perdido». Hamerlinck reconoce que Perdido fue «una locura heroica, pero todos los proyectos bonitos en la vida han de tener una pizca de locura». Carta del trompetista Jimmy Lyons a Paco Artigas, soci de Perdido Club 1980 Col·lecció Antonio Amorós i Teresa Guillamón Carta del contrabaixista Nick DiGeronimo a Antonio Amorós, soci de Perdido Club 1981 Col·lecció Antonio Amorós i Teresa Guillamón
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