Jazz Valencia. Perdido Club, epicentro de una eclosión musical

54 55 A mitjan dècada del 1970 València vivia un moment d’efervescència cultural, paral·lel a l’agonia del franquisme i els canvis polítics en marxa, alimentat per una perceptible bonança econòmica. Una allau de xicotetes iniciatives privades, impulsades per una societat civil molt activa, va prendre la davantera a l’anquilosada cultura oficial en tots els àmbits. La joventut universitària de l’època hi va ser protagonista destacada, de manera que el canvi de règim va tenir també molt de relleu generacional. Les galeries d’art suplien el buit d’un encara inexistent museu d’art modern. Noves editorials locals fomentaven la creació i el pensament autòctons, amb un destacat caire nacionalista en alguns casos. Les llibreries compromeses acollien presentacions i debats. Els cineclubs s’abarrotaven amb projeccions encara clandestines de clàssics prohibits, mentre el cinema i el teatre independent donaven els seus primers passos entre l’experimentació i el to combatiu. Una promotora d’espectacles sorgida en 1968, Studio, fomentava en diferents locals la nova música del moment: cançó , blues experimental i també jazz, amb concerts de Tete Montoliu o Lou Bennett. El primer responsable de la seua programació jazzística va ser Enrique Errando, que també tocava en un grup anomenat Che Quartet, a l’entorn del qual es van agrupar alguns dels escassíssims intèrprets de jazz a la València dels anys seixanta. A mediados de la década de 1970 Valencia vivía un momento de efervescencia cultural, paralelo a la agonía del franquismo y los cambios políticos en marcha, alimentado por una perceptible bonanza económica. Un aluvión de pequeñas iniciativas privadas, impulsadas por una sociedad civil muy activa, le tomó la delantera a la anquilosada cultura oficial en todos los ámbitos. La juventud universitaria de la época fue protagonista destacada, de modo que el cambio de régimen tuvo también mucho de relevo generacional. Las galerías de arte suplían el vacio de un todavía inexistente museo de arte moderno. Nuevas editoriales locales fomentaban la creación y el pensamiento autóctonos, con un destacado sesgo nacionalista en algunos casos. Las librerías comprometidas acogían presentaciones y debates. Los cineclubes se abarrotaban con proyecciones todavía clandestinas de clásicos prohibidos, mientras el cine y el teatro independiente daban sus primeros pasos entre la experimentación y el tono combativo. Una promotora de espectáculos surgida en 1968, Studio, fomentaba en diferentes locales la nueva música del momento: cançó , blues experimental y también jazz, con conciertos de Tete Montoliu o Lou Bennett. El primer responsable de su programación jazzística fue Enrique Errando, que también tocaba en un grupo llamado Che Quartet, en torno al cual se agruparon algunos de los escasísimos intérpretes de jazz en la Valencia de los años sesenta. Targeta d’afiliació temporal al Sindicato Nacional del Espectáculo Louis John Benoit (Lou Bennett) 1974 Col·lecció Studio SA Calotipo Estudio El saxofonista Mike Osborne en Tres Tristes Tigres ca.1979 Col·lecció Concha Sánchez Esquer

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