Activitat

El Cicle Ad libitum acosta la música en directe a l’Alt Palància

Del 23/03/2024 al 15/06/2024

La Comissió Delegada de la Fundació Bancaixa a Segorb posa en marxa la tercera edició del cicle de concerts Ad libitum, que des del 23 de març fins al 15 de juny ofereix nou recitals de música en directe en diferents localitats de l’Alt Palància en les quals s’oferiran propostes de música sacra, jazz, música instrumental i tradicional.

El concert inaugural és a càrrec del cor de la catedral. L’actuació de música sacra té lloc després de la lectura del pregó que dona inici a la celebració de la Setmana Santa Segorbina.

La següent cita en la programació té lloc el dissabte 6 d’abril, amb una actuació de jazz a càrrec de l’agrupació BigBand Alto Palancia en la Plaça de l’Ajuntament de la localitat d’Almedíxer. Este mateix concert se celebrarà també a l’Església del Socós de Xèrica el dissabte 4 de maig.

El 13 d’abril es realitzarà una nova actuació en el Palau dels Ducs de Medinaceli Geldo de música del segle XX a càrrec de Manouche Vermout,  i el divendres 17 de maig la Societat Musical de Segorb oferirà un passeig musical amb inici i finalització en el Teatre Serrà de la localitat. Un recorregut durant el qual orecerán un repertori protagonitzat per bandes sonores cinematogràfiques. L’endemà, el dissabte 18 de maig, l’agrupació formada per Franc Conde, guitarra i flauta; Pablo Peset, teclat; i José Catalá, saxofó, tocarà en la Plaça de la Cova Santa de la localitat d’Altura un concert centrat en boleros, estàndards de jazz i bandes sonores de pel·lícules.

El dissabte 25 de maig, l’agrupació de vent i metall Metallum Quintet interpretarà pasdobles i sarsueles al Parc Municipal de Soneja, mentre que el dissabte 1 de juny tindrà lloc una actuació en la qual es fusionarà la música acadèmica i tradicional en un concert al carrer José Ventura de la localitat de Caudiel.

El cicle finalitzarà el dissabte 15 de juny amb una nova actuació de Franc Conde, Pablo Peset i José Catalá, que en aquesta ocasió portaran els boleros, els estàndards de jazz i les bandes sonores de pel·lícules a la Plaça de la Verge de la llum de Navaixes.

Totes les actuacions compten amb la col·laboració dels ajuntaments de Segorb, Almedíxer, Xèrica, Altura, Soneja, Caudiel, Geldo i Navaixes.

L’accés a les diferents actuacions és lliure i gratuït, amb aforament limitat.