Activitat

FundaNatura

Del 31/05/2024 al 21/06/2024
Centre
Sala d’exposicions “Casa Garcerán”
Colón, 23,Segorbe (Castellón)

La Comissió Delegada de la Fundació Bancaixa a Segorb llança la segona edició de FundaNatura, programa d’activitats destinat a posar en valor el patrimoni natural de les comarques de l’Alt Palància i Alt Millars.

L’activitat compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Segorb i està vinculada a l’exposició Riu Secret. Arqueologia del cabal ocult del Palància, una mostra comissariada per Selen Botto i integrada per una selecció de fotografies que revelen la relació entre naturalesa i residus, i conviden a la reflexió sobre la intervenció humana en entorns naturals.

Amb la referència d’eixe diàleg entre art i medi ambient, FundaNatura desenvoluparà entre el 31 de maig i el 21 de juny un taller de fotografia a càrrec de Julián Barón, que es durà a terme amb persones amb discapacitat del Centre Ocupacional Alt Palància. En quatre sessions, els participants d’aquesta activitat descobriran la cianotípia, una tècnica artesanal d’impressió de negatius en monocrom que es realitzada a través d’una emulsió que revela les imatges sobre qualsevol suport absorbent en diversos tons de blau.

El taller se centra en l’aigua, protagonista també de l’exposició a la qual es vincula l’activitat. En concret, la proposta gira entorn de fonts del terme municipal de Segorb, amb l’objectiu de donar visibilitat a la seua existència i utilitat, a més de dotar a aquests elements de caràcter estètic mitjançant aquesta tècnica que utilitza l’aigua com a mitjà per al revelat i aporta a les imatges resultants un singular to blavós. Com a resultat d’aquestes sessions es realitzarà un calendari per a l’any 2025 amb les imatges obtingudes.