Activitat

Fundació Bancaixa

Plaça de Tetuan, 23,

València (València)

L’exposició Picasso i la model. El perfil de Jacqueline revisa la presència constant de la dona com a model en la producció de Pablo Picasso, centrant-se en la importància que Jacqueline Roque, la seua última dona i musa, va tindre en la seua vida i en la seua obra des que la coneguera en 1952 i durant tota la seua convivència fins a la mort del pintor en 1973.

L’exposició, comissariada Fernando Castro Flórez i Laura Campos Vicent, ofereix un recorregut per més de 250 obres que revelen la representació recurrent que Picasso va realitzar de la temàtica del pintor i la model en olis, obra gràfica, dibuixos i llibres il·lustrats, mostrant l’obsessió picassiana per la meta-pintura i la fascinació sensual de la trobada amb la model.

La Fundació Bancaixa ofereix l’oportunitat de descobrir aquesta exposició amb detall a través del seu servei de visites comentades. Acompanyats pel guia, els visitants recorren pas a pas les obres, que aprofundeixen en les representacions de la dona que va realitzar Picasso, que no es limiten a una mera reproducció de la realitat, sinó que se submergeixen en una profunda reflexió sobre la identitat, la sexualitat i la condició de la dona en la societat.

Públic general

• Duració: 50 minuts.
  • Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l’activitat.
  • Preu: 5 € + Entrada exposició.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Grups

• Duració: 50 minuts.
  • Sessions: dimarts: 10 h, 11 h, 12 h, 17 h, 18 h i 19 h / dimecres: 10 h, 11 h i 12 h.
  • Aforament màxim 25 persones.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.