Exposició

Del 04/10/2024 al 09/03/2025
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Horari

De dimarts a diumenge: de 10 a 14 h i de 16.30 a 20.30 h.

Dilluns tancat, excepte festiu i vespra de festiu.

Normes de visita a l'exposició.

Entrades

General: 7 euros.

Reduïda: 4 euros (pensionistes, aturats, persones amb diversitat funcional, estudiants de 13 a 26 anys i famílies nombroses).

Gratuïta (menors de 12 anys).

Venda d'entrades en la taquilla (plaça Tetuan, 23).

Cada entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en la Fundació Bancaixa en el moment de la visita.

Visites comentades

Públic general

• Duració: 50 minuts.
  • Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l'activitat.
  • Preu: 5€ + Entrada exposició.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Grups

• Duració: 50 minuts.
  • Sessions: dimarts: 10 h, 11 h, 12 h, 17 h, 18 h i 19 h / dimecres: 10 h, 11 h i 12 h.
  • Aforament màxim 25 persones.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

La Fundació Bancaixa presentarà l’exposició En la mar de Sorolla amb Manuel Vicent, realitzada amb la col·laboració del Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla i emmarcada l’any Sorolla com a tancament de la programació pel centenari de la defunció del pintor valencià.

La mostra, amb el comissariat artístic del director del Museu Sorolla, Enrique Varela, ofereix una proposta expositiva innovadora en la qual l’escriptor Manuel Vicent realitza un comissariat literari entorn de l’obra de Sorolla, establint-se un diàleg entre pintura i literatura amb el Mediterrani com a fil conductor.

Després de la seua exhibició inicial a Madrid, l’exposició es presenta a València amb una selecció ampliada d’obres que inclou més d’un centenar de llenços. En el recorregut expositiu figuren obres mestres de Sorolla que excepcionalment han eixit de la seua seu en el Museu Sorolla de Madrid.

A través del relat i les evocacions de les pròpies vivències de Manuel Vicent es realitza un recorregut per la rica representació del Mediterrani en l’obra de Sorolla que inclou les seues icòniques pintures de xiquets representats de manera lúdica a la platja; les escenes de pescadors i pescadores durant i després de la pesca; les imatges de membres de la burgesia retratats per l’artista; i la força del paisatge que va plasmar en els seus quadres de la mar de Xàbia.

Dins del seu programa de mediació cultural i artística, la Fundació Bancaixa ofereix visites comentades per a públic general i grups, i també tallers didàctics per a escolars, persones amb discapacitat, grups en risc d’exclusió i persones majors.