Activitat

Del 13/10/2024 al 07/03/2025
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

De dilluns a dimecres, a les 10 i a les 11.30 h.

Tarifes

Activitat gratuïta.

Dins del seu programa de mediació cultural i artística, la Fundació Bancaixa presenta una nova edició dels seus tallers didàctics, que tenen com a objectiu acostar de manera lúdica i amena l’art i la cultura als alumnes d’infantil, primària, secundària i batxiller.

En esta edició, els tallers estan vinculats a la mostra A la mar de Sorolla amb Manuel Vicent, una proposta expositiva innovadora en la qual l’escriptor Manuel Vicent realitza un comissariat literari entorn de l’obra de Sorolla, establint-se un diàleg entre pintura i literatura amb el Mediterrani com a fil conductor.

La dinàmica del taller es desenvolupa en dues parts.

D’una banda, els escolars realitzen una visita a l’exposició, on veuen el conjunt d’un centenar d’obres en el qual a través del relat i les evocacions de les pròpies vivències de Manuel Vicent es realitza un recorregut per la rica representació del Mediterrani en l’obra de Sorolla, que inclou les seues icòniques pintures de xiquets representats de manera lúdica a la platja; les escenes de pescadors i pescadores durant i després de la pesca; les imatges de membres de la burgesia retratats per l’artista; i la força del paisatge que va plasmar en els seus quadres de la mar de Xàbia. Durant la visita es comenten aspectes clau de l’obra de Sorolla, com la seua estètica luminista, i, a través de susurradores de paraules s’escolten els textos e Manuel Vicent al mateix temps que els alumnes contemplen les marines de Sorolla i exerciten l’escolta poètica.

L’altra part de l’activitat es desenvolupa a la sala del taller i allí els participants realitzen una proposta creativa basada en l’escriptura epistolar i la redacció de records. Cada participant pinta una postal amb aquarel·les en la qual redacta algun record vinculat a la mar. Eixes cartes s’envien posteriorment als centres escolars, recuperant així un sistema de comunicació en desús entre les generacions més joves. L’activitat permet establir un pont entre el treball a l’aula i el que es realitza en el taller de Fundació Bancaixa, al mateix temps que reforça habilitats com l’expressió escrita, la paciència i la creativitat artística.

Els tallers es realitzen de dilluns a dimecres en dues sessions diàries, una a les 10 i una altra a les 11.30 h. Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleresescolares@fundacionbancaja.es o en el telèfon 695 591 428. L’activitat és gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià.