Activitat

Del 13/10/2024 al 07/03/2025
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

De dilluns a dijous, a les 10 i a les 11.30 h.

Tarifes

Activitat gratuïta.

La Fundació Bancaixa, amb la col·laboració de CaixaBank, presenta una nova edició dels seus tallers socials que promouen la inclusió a través de l’art de dos col·lectius prioritaris en el seu programa de mediació cultural i artística: persones amb discapacitat i persones en risc d’exclusió social.

En esta edició, els tallers estan vinculats a la mostra A la mar de Sorolla amb Manuel Vicent, una proposta expositiva innovadora en la qual l’escriptor Manuel Vicent realitza un comissariat literari entorn de l’obra de Sorolla, establint-se un diàleg entre pintura i literatura amb el Mediterrani com a fil conductor.

Després d’una visita dialogada a l’exposició, el taller gira entorn de l’obra de Sorolla Mar de Xàbia (1905). Les persones amb discapacitat treballaran sobre la imatge de l’obra tramada sobre el paper a mode d’esbós, mentre escolten una veu en off recitant fragments dels textos de Manuel Vicent. A més de la pràctica artística, es reflexionarà en grup sobre les sensacions que evoca la mar i es plasmaran eixos pensaments mitjançant un abecedari que aborda l’aspecte literari del taller.

Els col·lectius en risc d’exclusió treballaran inspirats per la mateixa obra en un suport de paper en el qual recrearan la seua pròpia versió del llenç amb una paleta de colors en tons blaus, verds i violetes. A més, els participants escriuran les seues pròpies reflexions, guiats tant pels textos de Manuel Vicent com pel record de les seues pròpies vivències.

Al costat d’aquestes activitats, el taller es converteix en l’espai per a una obra col·lectiva en la qual cadascun dels usuaris portarà de casa un paper que signifique alguna cosa per a ell (un butlletí de notes, una retallada de periòdic, una foto…). Amb aquest material es farà un xicotet vaixell de paper que cada membre col·locarà en un panell col·lectiu. Eixos vaixells, que arrepleguen eixes il·lusions i al·ludeixen a l’obra El balandrito (1909) de Joaquín Sorolla, conformaran una mar simbòlica de prop de 1.000 desitjos que es convertiran en una gran obra i, a més, serviran d’espai per a treballar la importància de conjuminar diferents capacitats en favor d’un resultat conjunt.

Els tallers compten amb la col·laboració del Centre Ocupacional Llum Verda en l’atenció a grups i es realitzen de dilluns a dijous en dues sessions, una a les 10 i una altra a les 11:30h. Existeix la possibilitat de realitzar l’activitat en horari de vesprada, a partir de les 16:30h. Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleressociales@fundacionbancaja.es o en el telèfon 963 813 993. L’activitat és gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià.