Activitat

18 Octubre 2024
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

20 h

Tarifes

4 €

• Venda en la taquilla (Plaza Tetuan, 23. València) des del dimarts 15 d’octubre a partir de les 17 hores.
  • És imprescindible la presentació de l’entrada per a accedir al concert.
  • Màxim: 4 entrades per persona.
  • No s’admetran devolucions o canvis d’entrades.
  • L’accés al recinte es realitzarà a partir de les 19.45 hores.
  • Una vegada iniciat el concert no es permet l’accés a la sala.
  • No està permés l’accés al recinte amb menjar, beguda ni qualsevol tipus d’objecte que es considere perillós.
  • No es poden realitzar fotos ni gravacions de vídeo durant l’actuació.
  • L’organització de l’esdeveniment no es fa responsable de les entrades no adquirides en el punt de venda oficial.

Fundació Bancaixa, amb la col·laboració de Pavasal, obri el pròxim 18 d’octubre el nou cicle de Concerts a la Fundació amb l’espectacle Spanish Fantasy, protagonitzat pel violinista Vasko Vassilev, que actuarà en l’escenari al costat del guitarrista Carlos Llave, el percussionista Juan Heredia, el trompetista Vicente Campos, la cantaora Lidia Rodríguez i la balladora Polina Sofía.

La proposta ofereix un ampli repertori de fusió musical que versiona peces dels compositors Pablo Sarasate i Sabicas amb un resultat que inclou música clàssica, buleries, milonga flamenca i música llatinoamericana.

Vasko Vassilev ha obtingut els principals premis dels concursos internacionals i amb 21 anys va començar a realitzar gires de concerts per Europa i Àsia. Des de 1991 és concertino principal de l’orquestra de la Royal Opera House de Covent Garden de Londres. Com a solista i músic de càmera ha gravat discos per als segells Trittico Classics, Harmonia Mundi i Erato. És també fundador i concertino de l’Orquestra de corda “Laureate”, formada enterament per músics premiats en els més prestigiosos concursos internacionals.

Carlos Llave va començar a tocar la guitarra de manera autodidacta i posteriorment va formar part de l’escola de joves creadors a Algesires. Va ser becat per la Fundació Cristina Heeren de Flamenc a Sevilla i va començar a fer gires internacionals acompanyant al cante i ball. Va estudiar guitarra Flamenca en el conservatori superior de Còrdova i ha gravat diversos discos i tocat en directe amb artistes com Jorge Pardo, Carles Benavent, Chiquetete o María de la Muntanya, entre altres. Actualment està gravant el seu projecte Por Paco, en el qual reinterpreta temes de Paco de Lucía, i el disc Família Camarón, amb la discogràfica Universal.

Juan Heredia va iniciar la seua carrera artística realitzant nombroses gires nacionals al costat del Xinés d’Art 4. Ha format part de la banda de Manzanita i des de 2003 és membre del grup Chambao, realitzant gires nacionals i internacionals i compartint escenari amb artistes com Juanes, Ricky Martín, Xiqueta Pastori, Pastora Soler, David de María o Antonio Carmona, entre altres. Ha intervingut en la gravació de més d’un centenar de discos entre els quals destaca Con Otro Aire, de Chambao, amb el qual va estar nominat als premis Grammy.

El trompetista Vicente Campos ha actuat com a solista amb les principals orquestres i grups del panorama musical espanyol i ha gravat diversos discos com a solista de diferents agrupacions de càmera. Ha sigut solista del Grup Instrumental, de l’Orquestra Simfònica de València, del grup de metalls “València Brass”, així com de l’Orquestra Simfònica de Navarra (OSN), i col·laborador habitual de nombrosos grups de cambra i orquestra de corda. És catedràtic de trompeta i director del Conservatori Superior de Música “Salvador Seguí” de Castelló. En l’actualitat desenvolupa la seua carrera internacional com a solista de trompeta per Europa, Amèrica i Àsia.

Nascuda en Novosibirsk, Polina Sofia és una artista multidisciplinària formada en el ball de saló, la dansa contemporània i ball flamenc. L’any 2023 va guanyar el Primer premi en el VIII Concurs de la Federació Provincial de Penyes Flamenques de Màlaga i Primer premi en el X certamen «Joves Valors del Flamenc» en Nerja. Va protagonitzar la Gala Internacional en festival Vejer Flamenc i ha actuat en tablaos de Sevilla i Madrid com «La casa de la Memoria», «Teatro flamenco Triana», «Las tablas». Actualment prossegueix la seua professionalització com a alumna becada en la Fundació Cristina Heeren a Sevilla i forma part de la companyia de Mercedes de Còrdova.

Lidia Rodríguez ha format part en diverses ocasions del Circuit Andalús de Penyes Flamenques, fent recitals en la Penya Flamenca Femenina “Teresa León” de Écija o en la Peña Flamenca “La Jumoza” i la Penya Flamenca “La Toná”, de Sevilla, entre altres. Ha cantat en diversos festivals flamencs i cal destacar la seua participació com a cantaora de l’Orquestra Simfònica Flamenca d’Espanya i en el “L’Amor Bruixot” en el 7 Zimski Festival del Ljubljana, entre altres. Ha realitzat diferents recitals i posseeix nombrosos reconeixements entre els quals es troben, entre altres, la Medalla de la Casa de l’Art Flamenc “Antonio Mairena” (2023) o el Primer premi en el Concurs de Joves Flamencs de Mairena del Aljarafe (2021).

El concert tindrà lloc el divendres 18 d’octubre a les 20 hores en la sala d’actes de la Fundació Bancaixa (c/ General Tovar, 3). La venda anticipada d’entrades s’iniciarà el dimarts 15 a partir de les 17 hores en la taquilla (Plaça Tetuan, 23).