Bancaixa, dins de l’àrea de formació i
ocupació per a joves de la seua Obra Social, posa en marxa el Programa de Formació Bancaixa per a Gestors Socials, amb la col·laboració de la
Fundación Gestión
y Participación Social.
Amb este programa formatiu, Bancaixa pretén promoure un major nivell tècnic en els responsables, treballadors contractats i voluntaris relacionats amb tasques de gestió d’entitats no lucratives, en especial aquelles de dimensió menuda. D’esta manera, l’Entitat dóna resposta a les dificultats de les ONG per comptar amb personal format, a causa de factors com la situació econòmica, que influeix en dificultats per retindre professionals de vàlua i sostindre
plans de formació permanent; dificultats per compaginar la vida laboral i personal amb l’exigència de temps pròpia d’un programa formatiu; o l’escassa oferta formativa de qualitat en determinats llocs.
El programa s’estructura en dos mòduls
semipresencials:
·
Un mòdul jurídic/fiscal, que permetrà que els participants assimilen conceptes bàsics referits al marc legal i fiscal, gestió administrativa, organització i comunicació.
·
Un mòdul de recursos i planificació, centrat en la gestió de recursos i persones, la planificació i l’elaboració de projectes.
Els alumnes podran realitzar ambdós mòduls o el que més s’adapte al seu perfil, ja que se certifiquen per separat.
Cada un dels mòduls consta de dues sessions presencials de 4 hores les quals tindran lloc a València, Sevilla, Madrid, Valladolid, Barcelona, Múrcia, Santander i Càceres. La resta del curs seran 42 hores estimades de formació online, impartides per docents de la Fundación Gestión y Participación Social.
Per a més informació sobre les dates d’execució, els continguts o la inscripció
www.bancaja.es/obrasocial