Activitat

FundaEscena. Cicle cultural en l’Alt Palància i l’Alt Millars

Del 20/07/2024 al 17/08/2024

La Comissió Delegada de la Fundació Bancaixa a Segorb ofereix del 20 de juliol al 17 d’agost el cicle FundaEscena, programa d’activitats culturals gratuïtes que compleix la seva cinquena edició i que promou l’oci cultural durant l’estiu en municipis de les comarques de l’Alt Palància i Alt Millars.

El cicle inclou quatre sessions que es desenvoluparan en les localitats de Viver, Altura, Teresa i Segorb amb propostes de titelles i contacontes per a públic infantil, i música en directe i teatre per a públic general.

El cicle, que compta amb la col·laboració dels ajuntaments de les quatre localitats, s’iniciarà el 20 de juliol a les 20 hores a la Casa de la Cultura de Viver, amb la lectura dramatitzada Los que comen tierra, oferta per la companyia La Zafrina. Sota la direcció de Sergio Serrano, el text sorgeix del primer Laboratorio Ínsula Dramataria Josep Lluis Sirera, impulsat per l’Institut Valencià de Cultura. Els intèrprets Mafalda Bellido, Lola López, Ernesto Pastor, Begoña Tena i Jorge Valle donen veu amb aquesta peça a les víctimes del règim franquista i reten homenatge a les seves famílies.

El 4 d’agost tindrà lloc la següent actuació de FundaEscena, que en aquesta ocasió es dirigeix al públic infantil amb el contacontes Kamishibai: Contemos un cuadro, a càrrec de Titelles La Matallina en la Cartoixa de Vall de Crist d’Altura, a les 20 hores. La peça relatarà històries entorn d’obres d’art a les quals apuntar-se a través d’un Kamishibai, un petit teatre japonès de fusta. La batalla dels centaures, els treballs d’Hèrcules, la història de la infanta Margarita a través dels quadres de Velázquez o les aventures d’un Pigall comptades amb les pintures de Pinazo són algunes de les històries que protagonitzaran la trobada.

El cicle continuarà el 5 d’agost, a les 19 hores, al carrer Major de Teresa amb una altra activitat destinada al públic infantil, el contacontes Cuentos de colores con mucha magia, a càrrec de Miguel Alayrach. L’autor de Geldo narrarà als petits diverses històries infantils de la seva autoria que aborden temes com la companyonia, la perseverança, la resiliència, la igualtat, la coeducació o l’aprenentatge vital, i realitzarà activitats de dinamització de la lectura vinculades als relats.

Finalment, el 17 d’agost, a les 22:30 hores, el guitarrista Diego Molina, el cantaor Manuel Márquez i l’artista plàstica Ana Beltrán oferiran el concert multidisciplinari El flamenc de colors en Botànic Pau de Segorb. L’espectacle uneix música i pintura en una proposta en la qual la música marca i inspira les pinzellades de l’artista.