Activitat

Centre
Centre Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23, València

Fundació Bancaixa se suma a la celebració de la Gran Nit de Juliol, participant així en la programació de l’Ajuntament de València amb motiu de la Gran Fira de València. El pròxim dissabte 21 de juliol, el Centre Cultural Bancaixa amplia l’horari d’obertura de les seues sales d’exposicions fins a la 1 de la matinada, permetent visitar de manera gratuïta fins a eixa hora les exposicions Zuloaga. Caràcter i emoció, José Manuel Ballester. Boscos de llum i Miquel Navarro. Fluids. A més, també es realitzarà una visita guiada gratuïta a la mostra de Zuloaga (de 19 a 20 h, per ordre d’arribada i fins a completar grup de 25 persones).

L’exposició Zuloaga. Caràcter i emoció revisa períodes crucials en la pintura de l’artista basc: la seua etapa de formació en el París dels ismes finiseculars; la seua maduració reprenent procediments clàssics i afirmant, com els seus mestres, a Velázquez, Ribera, Zurbarán, Goya i el seu admirat Greco; i la conformació a través de la seua pintura d’una part de la identitat espanyola de l’època. L’exposició mostra al Zuloaga retratista i també al pintor de paisatges amb Castella com a teló de fons.

L’exposició José Manuel Ballester. Boscos de llum ofereix un recorregut per l’obra d’aquest artista, Premi Nacional de Fotografia, que mostra la seua singular interpretació de l’espai arquitectònic i la llum. L’exposició revela, a través d’una selecció de 21 obres, l’essència del treball del pintor i fotògraf madrileny que gravita entorn de tres claus fonamentals: el temps, la llum i l’espai.

Miquel Navarro. Fluids és una exposició que a través d’un conjunt d’obres, entre escultures, pintures, dibuixos i fotografies, mostra més de quaranta anys de treball de l’escultor. La mostra reuneix les obres més representatives de les diferents etapes creatives de l’autor i presenta totes les tècniques i materials en els quals ha treballat. L’exposició s’estructura entorn de dos dels elements més representatius de l’obra de Miquel Navarro: la ciutat i el cos humà. Juntament amb l’obra escultòrica, l’exposició presenta també al públic un important conjunt d’aquarel·les, dibuixos i fotografies.