Activitat

Taller per a majors: Eduardo Arroyo

Del 27/05/2024 al 24/06/2024

La Fundació Bancaixa, en col·laboració amb CaixaBank, acosta a les persones majors l’art d’Eduardo Arroyo, una de les figures clau de l’art contemporani espanyol més recent. La iniciativa permet a aquest col·lectiu vulnerable, a vegades amb limitacions de mobilitat, conéixer a aquest artista que protagonitza una de les exposicions actuals de la Fundació Bancaixa, al mateix temps que els permet exercitar la pràctica artística i generar espais d’oci col·lectiu.

El taller es realitza en residències i centres de majors. A partir de l’exposició que alberga la Fundació Bancaixa en la seua seu de la Plaça Tetuan, que engloba un recorregut de 80 obres que revisen els 50 anys de la seua trajectòria, es treballa amb les persones majors conceptes clau del seu treball i també del seu recorregut vital. Una aproximació teòrica que els permet situar-se enfront del treball pràctic que desenvolupen posteriorment.

La part creativa se centra en l’estudi de la tècnica de l’artista a partir de l’obra Els pintors cecs (Peintres aveugles), de 1975. La peça forma part d’una sèrie de Rierol dedicada a l’ofici del pintor i apareixen dues figures sobre un fons neutre els rostres i les mans del qual es representen amb taques de pintura de diferents colors en una mescla de tècniques que inclouen la pintura i el collage. La peça permet treballar aspectes com l’art com a ofici; l’ús de la tècnica mixta; la importància del treball mental i manual; i la pintura com a mitjà d’expressió d’emocions i crítica social.

Amb una plantilla de l’obra siluetada de manera incompleta, cada participant farà la seua pròpia versió utilitzant témperas, acrílic, gomets, ceres, llapis i papers de diferents formes i colors. El resultat de cada obra serà emmarcat i s’exhibirà en els diferents centres, creant una exposició que remetrà a la retrospectiva sobre l’artista que es pot veure en la Fundació Bancaixa.

A més de conéixer l’obra i biografia de Rierol, les persones majors de cada residència o centre de dia aprofiten el taller per a recrear les seues vivències, compartir experiències i establir vincles emocionals i socials, aportant-los un efecte molt positiu en el seu dia a dia.

Les reserves per a participar en aquests tallers d’art, que són gratuïts, es poden realitzar a través del telèfon 657509142 i en el mail mediacion.mayores@fundacionbancaja.es.

Fotos

Vídeos