Exposició

Lita Cabellut. Vida esquinçant Art

Data
Del 28/03/2025 al 31/08/2025
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Horari

De dimarts a diumenge: de 10 a 14 h i de 16.30 a 20.30 h.

Dilluns tancat, excepte festiu i vespra de festiu.

Horari de Pasqua:

18, 21, 28 obert de 10 a 14 h i de 16.30 a 20.30 h.

Normes de visita a l'exposició.

Entrades

General: 9 euros.

Reduïda: 5 euros (pensionistes, aturats, persones amb diversitat funcional, estudiants de 13 a 26 anys i famílies nombroses).

Gratuïta (menors de 12 anys).

Venda d'entrades en la taquilla (plaça Tetuan, 23).

Cada entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en la Fundació Bancaixa en el moment de la visita.

Visites comentades

Públic general

  • Duració: 50 minuts.
  • Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l'activitat.
  • Preu: 5€ + Entrada exposició.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Grups

  • Duració: 50 minuts.
  • Sessions: dimarts: 10 h, 11 h, 12 h, 17 h, 18 h i 19 h / dimecres: 10 h, 11 h i 12 h.
  • Aforament màxim 25 persones.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

La Fundació Bancaixa presenta l’exposició inèdita Vida esquinçant Art amb la primera revisió de la trajectòria de Lita Cabellut des de l’anàlisi de les pulsions vitals i creatives recurrents en la seua obra, que explora les emocions, els desitjos i les pors de l’ésser humà.

L’exposició, la primera de l’artista a València i comissariada per Eloy Martínez de la Pera, reuneix 120 obres de les últimes dues dècades, procedents de diferents col·leccions públiques i privades, que mostren el caràcter multidisciplinari de la seua expressió artística amb la presència de pintures, escultures, instal·lacions i vídeo art.

El conjunt expositiu permet presentar per primera vegada moltes obres mai mostrades amb anterioritat al públic, entre elles Herinneringen (2003), Edvard Munch – Gratende akt (2021) o de la sèrie inspirada en Bodas de sangre de Federico García Lorca, així com revelar l’exercici d’intervenció que l’artista ha realitzat durant els últims anys sobre creacions del passat.

L’evolució de l’art de Lita Cabellut és testimoniatge d’una cerca constant per aprofundir en les capes més íntimes de l’ésser humà. La visió personal de LIta Cabellut oferida en l’exposició s’estructura a través dels cinc grans pilars conceptuals que de manera atemporal han impulsat la seua creació en un diàleg constant: vida, passió, poder, identitat i llibertat.

La tècnica de Cabellut aglutina diverses influències que van des de la tradició de la pintura espanyola del Segle d’Or fins a l’expressionisme abstracte, i es caracteritza per un ús audaç del color i la textura. Emprant una versió modernitzada de la tècnica del fresc, les seues obres posseeixen una qualitat tàctil que convida a la contemplació. L’artista juga amb la llum i l’ombra, creant volums que emergeixen del llenç, capturant no sols l’aparença física dels seus subjectes, sinó també la seua essència interior.

El seu procés creatiu és tant una disciplina rigorosa com una dansa intuïtiva amb la matèria en un equilibri entre el control tècnic i el lliurament emocional. Al llarg de la seua carrera ha abordat diversos temes que van des de la reflexió de la condició femenina fins a homenatges a figures històriques i culturals o el seu enfocament particular en els marginats per la societat.

Amb motiu de l’exposició s’ha editat un catàleg amb la reproducció de les obres exposades i textos elaborats per Eloy Martínez de la Pera, l’escriptor X. Antón Castro i l’expert Tayfun Belgin.

Dins del seu programa de mediació cultural i artística, la Fundació Bancaixa ofereix visites comentades de la mà d’un expert especialista en art i mediació cultural.

L’exposició Lita Cabellut. Vida esquinçant Art es podrà visitar en la seu de la Fundació Bancaixa a València del 28 de març al 31 d’agost de 2025.

Fotos

Per favor, accepte les cookies d' estadístiques, màrqueting per a veure este element.