Exposició

Del 20/09/2024 al 02/03/2025
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Horari

De dimarts a diumenge: de 10 a 14 h i de 16.30 a 20.30 h.

Dilluns tancat, excepte festiu i vespra de festiu.

Normes de visita a l'exposició.

Entrades

General: 7 euros.

Reduïda: 4 euros (pensionistes, aturats, persones amb diversitat funcional, estudiants de 13 a 26 anys i famílies nombroses).

Gratuïta (menors de 12 anys).

Venda d'entrades en la taquilla (plaça Tetuan, 23).

Cada entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en la Fundació Bancaixa en el moment de la visita.

Visites comentades

Público general

• Duració: 50 minuts.
  • Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l'activitat.
  • Preu: 5€ + Entrada exposició.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Grups

• Duració: 50 minuts.
  • Sessions: dimarts: 10 h, 11 h, 12 h, 17 h, 18 h i 19 h / dimecres: 10 h, 11 h i 12 h.
  • Aforament màxim 25 persones.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

La Fundació Bancaixa presentarà a partir del 20 de setembre l’exposició Picasso i la model. El perfil de Jacqueline, mostra amb la qual l’obra de Picasso torna a València.

L’exposició revisarà la prolífica producció de Pablo Picasso entorn del tema del pintor i la model, centrada en els anys de convivència amb Jacqueline Roque, la que va ser la seua última dona i model, des de 1952 fins a la mort del pintor en 1973.

Comissariada per Fernando Castro i Laura Campos, la mostra inclourà diferents arts plàstiques que Picasso va practicar com a obra gràfica, olis, dibuixos i llibres il·lustrats.

Les obres procedeixen dels fons de Picasso de la col·lecció de la Fundació Bancaixa i d’altres col·leccions institucionals i particulars. Juntament amb les obres de Picasso, s’exposaran fotografies de l’arxiu d’Edward Quinn, el llegat fotogràfic del qual inclou nombroses instantànies de Picasso i el seu entorn creatiu i familiar que el fotògraf va freqüentar durant les dues últimes dècades de vida del pintor, coincidint amb la seua relació amb Jacqueline.